[linux] linux a virusy

Robert Varga niteshadow na hq.alert.sk
Středa Srpen 9 10:34:15 CEST 2000

On Thu, Aug 03, 2000 at 04:52:51PM +0200, Matus fantomas Uhlar wrote:
> -> v momente ako mas hackera fyzicky za masinou, tak jedine na co sa mozes
> -> spoliehat je hardwarove zabezpecenie. Co mi zabrani rozobrat komp, vymenit
> -> BIOS (alebo clearnut CMOS), nabootovat z diskety ?
>
> a co tak kryptovany filesystem ?

Ten kryptofs sa niekedy musi po boote namountovat, vsak ? Najlepsie ak to
spravi operator. Tym padom akakolvek diskusia o zabraneni bootnutia do ineho
runlevelu/kernelu/etc straca vyznam.

Ak je to nerobi operator, tak to heslo je ulozene niekde, skade ho viem
ziskat (lebo sa viem tvarit ako masina, ktora je na to opravnena, resp. sa
viem dostat k HW na ktorom je ulozene).

> -> Popripade, ked bude na to cas/moznost tak ten HDD potom vratim.
>
> naco? :)

na to, aby som minimalizoval sancu, ze si niekto stratu informacii vsimne.
Napriklad keby som kradol privatne kluce, tak v momente ako by na to niekto
prisiel, tak ich zacne rusit a pre mna budu postupne stracat hodnotu. A moze
sa stat, ze ma niekto chyti.

--
Kind regards,
Robert Varga