[linux] NTP

Peter Gasparovic gasparovic na pfs.sk
Čtvrtek Srpen 10 07:51:50 CEST 2000

Dna St, 09 aug 2000 Jalsovszky Tamas napisal:

> Tak ako mam nastavit ten cas? Co mam spustit? Mam pouzivat cron?

V baliku ntp, ktory si nainstaloval, by mal byt program ntpdate, ktory sa
konektne na urceny server a zosynchronizuje. Ja pouzivam na mojom linuxovom
serveri takyto scriptik :

killall -HUP ntpd
/usr/local/bin/ntpdate timeserver (napr. hq.alert.sk)
/usr/local/bin/ntpd

Ak nechces pouzivat svoj linux ako timeserver pre inych, tak ti staci len
riadok s ntpdate.
Tento script pustam cez cron. To killnutie tam mam preto, lebo ak mi bezi
ntpd, tak ntpdate mi vynada. Mozno sa to da urobit inak a lepsie, ale mne sa
nechcelo ist moc do hlbky a toto funguje. Script pustam v noci, takze rano sa
mozu podla mojho servera na lokalnej sieti synchronizovat ostatni. S uspechom
takto synchronizujeme aj win stroje.

Peter