[linux] Pripojenie W95 na linux kablom cez ppp

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Pondělí Srpen 14 18:18:12 CEST 2000

On Mon, Aug 14, 2000 at 01:42:13PM +0200, Peter Gasparovic wrote:
> Mam W95 pripojene seriovym kablom na ttyS1 linuxu ako terminal. To chodi OK,
> ale ja by som to potreboval pripojit cez ppp. Na linuxe mam pusteny nasledovny
> proces :
> pppd /dev/ttyS1 speed crtscts loc_addr:rem_addr persist
> kde loc_addr je adresa linuxu a rem_addr je ocakavana adresa win.
> Takto isto mam pripojeny linux na linux a funguje to. W95 ale neviem
> rozchodit. Pouzivam tam modemovy driver, ktory mi volakedy fungoval na
> pripojenie na NT server, ale na linux sa mu to asi nepaci. Ak s tym ma niekto
> [...]

Ahoj,

  je to vpodstate jednoduchy problem a bezalo mi to niekedy
celkom spolahlivo. Momentalne to uz nepouzivam a musel by som
velmi pohladat nejake skripty, ktore som na to pouzival.

Ide vpodstate o tento problem. Standardny ovladac pre modem
pod Win9X predpoklada, ze na konci toho kablu je modem.
Posiela mu AT prikazy a ocakava OK.
Pokial si to dobre pamatam a MS nic nezmenil, tak to posle dokopy
3 AT prikazy a ocakava 3x OK. Toto mozes simulovat na strane linuxu.

Program pppd ma tusim parameter connect, kde sa zadava,
ako nadviazat komunikaciu s modemom a ako vytocit cislo, ...
V nasom pripade budeme robit presne opak a budeme sa tvarit,
ze sme modem (vlastne sa len prehadzu prikazy).

Zada sa mu prikaz chat, ktorym sa komunikuje s modemom.
chat '"" AT OK AT OK AT OK'
Takto by to podla mojho nazoru malo stacit.
Pokial som sa sekol v tej prvej "", tak ju treba mozno vyhodit.
Presne si to uz nepamatam.
Tym prikazom vlastne povieme, ze cakame na AT... a odpovieme OK.
Toto zopakujeme 3x a potom sa nahodi PPP.

To je vlastne vsetko. Ostatne parametre pouzivaj ako
si mal pre Linux.

			Maj sa.
					SAL

PS: Ak s tym nebudes vediet pohnut, tak trocha podumaj
    a ozvi sa az neskor. Momentalne som dost vytazeny
    a nestiham taketo veci robit. Niekde mozem potom
    popripade pohladat ten skript. Myslim si ale, ze je to
    dostatocne podrobny postup a mal by si to zvladnut.