[linux] tlac z linuxu na JetDirect ?

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Středa Srpen 16 09:19:04 CEST 2000

On Wed, Aug 16, 2000 at 09:06:22AM +0200, Ernest 'OERNii' Beinrohr wrote:
> Zdravim Vas. Mam tu na sieti jeden HP JetDirect (stary) a na nom tlaciaren.
> Cez BOOTP som mu dal IPcku a nmap zistil, ze
>
> Port       State       Service
> 9100/tcp   open        jetdirect
>
> Otazka: je mozne na takto pripojenej tlaciarni tlacit z linuxu ?? Bol by som
> velmi rad, doteraz totiz tlacim iba cez novell, ted to akosiq dokaze.

Ahoj,

  je mozne. Staci nadefinovat normalnu UNIXovu remote tlaciaren.
Tu mas ukazku z /etc/printcap:

--------------------------------------
##PRINTTOOL3## REMOTE
lp:\
        :sd=/var/spool/lpd/lp:\
        :mx#0:\
        :sh:\
        :rm=192.168.0.2:\
        :rp=lp:

Nakonfiguroval mi to printtool. Do toho rm= nastav IP adresu
toho JetDirectu. To je vsetko, potom budes moct na tom tlacit
cez klasicke lpr a mozes to dat aj zdielat cez sambu.

HP ma na stranke aj nejaky program, ktory nainstalujes
pod Linux a mozes cez neho konfigurovat tlaciaren.

			Maj sa.
						SAL