[linux] Obmedzenia uzivatelov (telnet,ftp,pop3)

Pátek Srpen 18 14:29:46 CEST 2000

Dňa 18. Aug 2000 o 11:16, Jarry guru napísal(a):

> OK, vytvoril som si takeho uzivatela:
> test:x:600:100:test:/home/test:/bin/true
> ale nemoze sa prihlasit ani cez telnet, ani cez neanonymne ftp (to som
> chcel pre tu druhu skupinu). Mam pridat aj /bin/true do /etc/shells?

o telnete v tomto threade pocujem prvy krat:-) /bin/true by malo byt v
/etc/shells, ak nie, pridat..

> Ako, ako? Do /etc/passwd im mam ako shell dat cely tento retazec:
> /bin/false || /dev/null
> Co to vlastne sposobi?

;))) || bolo myslene vo vyzname OR..

> To naozaj musia mat aj home adresar, aj ked su to vlastne iba mailboxy
> pristupne cez pop3? A kto ho ma vlastnit? A pristupove prava vari 666?
> To sa mi teda zda nebezpecne, ved z /tmp moze citat kazdy...

opakujem, /var/spool/mail/jozkoferko sa presunie do ~jozkoferko/mbox a
odtial sa posle klientovi.. vies si predstavit co by sa stalo ak by user
jankojozko mal rovnaky home adresar?? o tom som vravel, nie o citani a
zapisovani..

--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk