[linux] Obmedzenia uzivatelov (telnet,ftp,pop3)

Pátek Srpen 18 16:55:57 CEST 2000

Dňa 18. Aug 2000 o 16:42, psi na dvalin.bicba.sk napísal(a):

> systemove riesenie je:
> 1. nahodit proftpd

systemove riesenie je nutit niekoho pouzivat isty druh software??? hmm..
samozrejme proftp je ok, tiez ho pouzivam, ale nie je to jediny ftp server,
ktory ma pozadovane vlastnosti...

> 3. v configu proftpd dat tym ludom co nemaju mat ani ftp pristup namiesto
> hesla xx

??

> 4. v configu proftpd povolit prihlasenie sa ludom s neplatnym shelom,
> rozumej shell, ktory nieje v /etc/shells

hmmm, podla mna je sikovnejsie ponechat /bin/false mimo /etc/shells, a na
zaklade toho, ze user nema platny shell mu neumozni pristup ftp server, a
nemusi sa volat iba proftpd... kto ma mat pristup na ftp bude mat /bin/true
a tento bude v /etc/shells...

> 5. v configu proftpd nastavit aby sa dalo prihlasit len do homediru

v konfigu lubovolneho ftp servera sa to da nastavit tiez...

--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk