[linux] Pomaly Linux

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Srpen 21 06:42:30 CEST 2000

Matus wrote:

> Uz nejaky cas sa snazim prejst na Linux, ale robi mi obrovske problemy
> - ide mi strasne pomaly (ovela pomalsie, ako Win). Niekedy zmrzne.

"Zmrzne"??? No nemozem si byt isty, ale to by som tipoval na nejake
HW problemy/konflikty. Zmrznuty linux som videl len raz, ked mi odisiel
systemovy disk :-(

> Hlavne ma
> problemy so zvladanim grafiky. Ta mi ide uplne najpomalsie. Skusal som
> RedHat, Debian aj Corel Linuxy a vsade je to rovnake. Pre informaciu
> uvadzam konfiguraciu kompa: Intel Celeron 333MHz, RAM 64MB, HDD 3,2GB.,
> graf. karta S3 Virge 2MB.

No asi nebudem daleko od pravdy ak poviem, ze ta graficka karta
nie je ziaden zazrak. Dost "vybocuje" z tejto zostavy. Dobra akurat
tak na server, bez vacsich narokov na grafiku. Ale za beznych okolnosti
by nemala nejak spomalovat linux. Ake mas rozlisenie/hlbku?

> Particie: Linux Native - 1GB, Linux Swap 130
> MB. Niekedy to je OK, ale pri niektorych operaciach (pri surfovani,
> ked je zapnutych viac programov ...) robi obrovske problemy.

Surfujes cim? Ak nechskapakom, tak to je teda poriadny zver! Skus
si spustit v terminali "top", a zorad si to podla obsadenia pamate!
Uvidis, ako bude s casom ten sviniar puchnut a zrat pamat donemoty.
Napr. teraz ho mam spusteny asi 20 minut, pozrel som zo 5 sajtov,
a netscape-statMo (dajaky dcersky proces) ma velkost 23MB (rezidentne
v pamati 21MB). A to pri jednom okne + pisanie mailu...

Zalezi aj od toho, ktore su to tie "viacere programy". Ak pustis
nechskapaka, StarOffice a Gimp, hodis do kolien aj ovela silnejsiu
zostavu :-)

Jarry