[linux] Optimalizacia vykonu

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Úterý Srpen 22 10:13:34 CEST 2000

Zdar vsetci.

Mam taku specialitku. Robim s Lotus Domino serverom a na webe som nasiel
niektore nastavenia na optimalizaciu vykonu Linuxu. Konkretne sa to tyka
problemu poctu thread-ov, zdielanej pamate, semaforov a inych nastaveni.
Tu je citat z tohto odporucaneho nastavenia:
***********************************
Po prechodu na linuxovskou platformu nekteri administrtori signalizovali
snizenou vykonnost zvlast silne vytezenych serveru. Tady je uprava
/etc/system pro optimalizaci vykonu Domina beziciho na Linuxu :
set max_nprocs=4096
set strctlsz=4096
set shmsys:shminfo_shmmax=268435456
set shmsys:shminfo_shmseg=600
set shmsys:shminfo_shmmni=512
set shmsys:shminfo_shmmin=1
set semsys:seminfo_semmns=4096
set semsys:seminfo_semmni=4096
set semsys:seminfo_semmnu=4096
set semsys:seminfo_semume=64
set semsys:seminfo_semmap=512
set semsys:seminfo_semmsl=128
To je vsetko pekne, ale je tam par chyb. Ten subor sa nevola /etc/system
ale /etc/sysctl.conf a tiez mam problem s nazvami tychto kernelovskych
premennych (napr. shmsys:shminfo_shmmax sa vola kernel.shmmax) a syntaxou
v subore.
Nevie mi niekto poradit nejaky dokument, ktory by tieto premenne
popisoval, lebo v man sysctl nic take nie je a nemam k dispozicii man
sysctl.conf.