[linux] problem s heslami

Maros Arpas maros.arpas na salamon.sk
Pátek Prosinec 1 14:16:34 CET 2000

Zdravim,

surne by som potreboval poradit, v nasledovnej veci:
stary mail server slackware jadro 2.0.27 uklada hesla do /etc/shadow
v 14 bytovej dlzke.
Teraz ale instalujeme novy server slackware 7.1 jadro 2.2.17 a potreboval by som uzivatelov nejako preniest z toho stareho linuxu na novy.
Problem je v tom, ze /etc/shadow noveho linuxu koduje hesla do dlhsich retazcov.

Co som zatial zistil je, ze novy linux koduje pomocou MD5 a stary pomocou DESu.
Mam si vraj prekompilovat login aj na podporu DESu a bude to fungovat.
ale ako mam postupovat pri kompilacii loginu, odkial zozeniem zdrojaky, alebo ako nato?

Dakujem

Maros