[linux] Mail-Server

Pondělí Prosinec 4 12:15:20 CET 2000

On Mon, Dec 04, 2000 at 10:35:20AM +0100, Peter Fordinal wrote:
> Neviete mi poradit nejaky linuxovsky mail-server, ktory by bol schopny
> ponuknut uzivatelom na MS-Windows staniciach aj dalsie sluzby (napr
> planovanie uloh, terminove kalendare...), tak aby mohli plne vyuzivat to, co
> im ponuka mail-klient MS-Outlook ?
No ja mam trocha skusenosti s HP Open Mail. Pre < 25 uzivatelov je to zadarmo
a da sa to stiahnut z dakade z ice.hp.com. Ked chces viac uzivatelov alebo
pouzivat iny OS ako linux na servri treba platit licencie (dost mastne). Je to
dost dobre ale nemozem povedat ze som spokojny na 100%, aj ked je dost mozne
ze tie problemy (delegate nefunguje) su sposobene blbostou Outlooku ale kedze
mi v mailing liste poradit nevedeli lebo potrebovali chybove hlasenia z
anglickeho outlooku a v tej firme kde som to instaloval maju len nemecky a aj
outlook aj openmail su closed source tak sa s tym musim zmierit alebo zohnat
warezovy anglicky a poslat im tie chybove hlasenia.

Ale na to ze je to closed source je to moc dobre a dokonca aj ten zadarmovy
support v mailing liste je kvalitny a rychly. Horsie ako Exchange to rozhodne
nie je.

Vie to addressbooky, ukladanie na servri, imap server to ma, neni to MTA (to
robi sendmail, openmail sa nanho iba napoji ako MDA), ma to web frontend
(anglicky, nemecky a este aj inac, otestovany pod windowsom s exploderom a
nechskape a pod linuxom s nechskape), MAPI driver pre outlook (odskusany '97 a
2000), GUI client pre linux (ale saje), ten imap server som testoval s
nechskape a ide to v pohode. Malo by to zvladat aj fora a kalendare ale
prakticky to otestovane nemam.

Je k tomu kopa dokumentacie onlajn aj priamo ako man pages, ale mne vadi ze
neni source (nejaky som fajnovy :-)).

Zakaznik je spokojny lebo je to spolahlivejsie a migracia z NT na linux bola
lacnejsia ako kupenie licenci na nove NT (stare nehorazne blbli a sposobovali
bezpecnostne problemy).

> Citim viac ako nechut k instalacii dalsieho MS-servera.
Chapem velmi dobre.

> Za kazdu dobru radu dakujem
> Peter

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
            The dark ages were caused by the Y1K problem.