[linux] kopia particii

Bohdan Spes spes na infotrans.sk
Úterý Prosinec 5 12:26:33 CET 2000

Nus us je to urobene.  To co pises je pravda. Problem sa da riesit viacerimi
sposobmi a toto je jeden z nich. Teda ten parted. Ako sa to da ? Nus, mozno to
niekomu pomoze:
1. Ak chcem skopirovat particiu, teda vytvorit taku istu velku:
	a) parted - vytvorit taku istu velkostou a potom skopirovat, ide v pohode
	b) pqmagic - ma fciu copy particii, spravi taku istu velkostou aj datami
2. Ak chcem skopirovat particiu(chodivy system) na vecsiu particiu na inom
disku
	a) cp -a :vytvorim teda tu vecsiu particiu, mountnem ju napr. do /mnt/disk
	ja som skopiroval cez cp -a vsetky root adresare na /mnt/disk okrem /proc a
	/mnt, potom som vytvoril na /mnt/disk adresare proc a mnt. Proc tam musi
	byt, aby sa mal kam mountnut proc filesystem, ked sa bootne a mnt som
	nekopiroval preto, lebo som sa bal. ze sa mi to rekurzivne zarekurzivni :)
	Potom som si spravil bootovacku: dd ckom vmlinuz na disketu a spravny rdev,
	u mna na /dev/hda1 a vybral som disk povodny, vlozil novy, bootol z
	diskety, zapisal lilo, restartol a bezalo to ako keby som tam mal ten
	povodny disk.
	b) to iste ako a), len sa pouzije tar miesto cp.

On Sat, Dec 02, 2000 at 05:02:46PM +0100, Zdenko Podobný wrote:
> Mozno sa trochu neskoro ale predsa: dnes som natrafil na GNU parted a v
> jeho popise je toto:
>
> GNU Parted is a program for creating, destroying, resizing, checking and
> copying partitions, and the filesystems on them.  This is useful for
> creating space for new operating systems, reorganising disk usage,
> copying data between hard disks, and disk imaging.
>
> Podla toho co si doteraz napisal by mal zvladnut vsetko co potrebujes.
>
> ftp://ftp.gnu.org/gnu/parted/parted-1.4.4.tar.gz
>
> Existuje k tejto kniznici aj frontend parted
> [...]

Mgr. Bohdan Spes, Infotrans s.r.o., Dubravska cesta 9, 842 20 Bratislava
Tel:07/5941 2950 Email: spes na infotrans.sk, spes na pobox.sk
ICQ#:56233611