[linux] Jadra 2.2.x

psi na dvalin.bicba.sk psi na dvalin.bicba.sk
Čtvrtek Prosinec 7 16:13:30 CET 2000

Zdravim,

On Tue, 5 Dec 2000, Michal Zimen wrote:

> Nazdar.
>
>   Moze mi niekto helfnut s jadrom typu 2.2.x ??
>
>   Potrebujem ozrejmit pracu s routovanim + funkcie
>   novsich funkcii, ktore v jadre 2.0.x neboli.  (kde a kedy a co ...)

Co konkretne potrebujes ozrejmit ? Ako to pouzivat je v IP Command
reference a logiku si musis nastudovat odinakial napr. Cisco ... Alebo
si pozri linux 2.4 Advanced Routing & Traffic Shaping HOWTO (www.ds9a.nl)

>   Chcem vyuzit NAT sluzbu v jadre, ale jaksi mi to nechce fungovat podla
>   mojich predstav

Hmm, ak to xces robit cez ip, tak si pozorne precitaj co je o tom napisane
v IP Cref... Alexey to jasne neodporuca pouzivat na podobne ucely ako
MASQ, jedine pouzitie, ktore tam nacrtol je na zjednodusenie prehladnosti
siete. Ak xces NAT v jadrach 2.2 potrebujes nato patch do jadra alebo iny
soft.... pozri si tuto stranku:
http://www.uq.net.au/~zzdmacka/the-nat-page/

Pozn: Ak pouzijes ip na NAT, tak ti cez to nebudu chodit aplikacie ako
napr. aktivne ftp. A velke problemy robi aj Ked je za sebou server s ip
NAT a server s MASQ. Tot moje skusenosti. Osobne opdorucam robit nat bud
cez firewall alebo ako je to v bsd cez nat demon.

PSIkappa
psi na bicba.sk