[linux] Script na urcity cas

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Středa Únor 2 10:34:47 CET 2000

> Poradte mi prosim alebo kde hladat informacie .
> Potrebujem spustit program na urcitu dobu napr 33 minut a potom ho zastavit.
> Da sa to zo skriptu ?

Su dve moznosti:
1. vyuzit softverovy WotchDog technologia zahrnuta aj v jadre
	- dost namahave riesenie vyuzitelne pre vecie projekty
2. jednoducha simulacia (okresana funkcnust) predchadzajuceho riesenia je
nasledujuci skript:

#!/bin/sh

# spustenie programu na pozadi
program &

# pozastavenie na 33 min.
sleep 33 m

# zistenie PID program
MYPID=`ps -ef | grep program | grep -v grep | awk '{ print $2 }'`
# Pozn.: tento riadok zisti najnizsie PID pre dany program. Cize ak sa
# medzi procesmi nachadza viacej poloziek "program", tak zrusi iba prvu.

# zrusenie procesu
kill -9 $MYPID 2> /dev/null

# exit 0

# Ak by si chcel zrusit vsetky procesy, ktore obsahuju v nazve "program",
# tak je tu toto riesenie:
for i in `ps -ef | grep program | grep -v grep | awk '{ print $2 }'`
do
	kill -9 $i 2> /dev/null
done

# exit 0