[linux] Problem s mkfs + WD 4.3

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Únor 3 07:32:45 CET 2000

Dado Jan wrote:

> Je to fakt zaujimave. Skusal si ho zobrat do ineho compu? Alebo, zacni
> takto: dd if=/dev/zero of=/dev/hdx bs=1024 count=1024

Dobre, az nato, ze som na nom ako hdd1 mal swap. Ja pako som ho
zabudol najprv off-nut! Nastastie, asi v nom este nic nebolo
(je treti v poradi) ale aj tak by som mal pre istotu rebootnut!

> Napr... co to spravy vies. Teraz spusti fdisk, on tam da novu partition
> table a zacnes pekne s cista...

Hm, teraz to zbehlo. A rozdelil som ho na 1x swap + 2x ext2fs
(presne rovnako ako prvy krat!).

> Je to v LBA alebo NORMAL mode (v biose)...

V biose som dal AUTO, viac detailov neviem, akurat to, ze to bol
fungl novy panensky disk, neposkvrneny nejakymi finblowsami...
Cudne, ze by tam Westernaci nieso supli, do tych prvych 1024B ?

Peter Paluch wrote:

> Skus tu partition table zrusit a vytvorit este raz.

Presne to som niekolkokrat urobil, bez uspechu...

> Potom skus zohnat nove e2fstools vratane e2fslib. Mas verziu 1.14,
> myslim, ze najnovsia je 1.18

Mam sice ext2fs 1.14, ale myslim ze v tom by to nemalo byt
(ale je pravda, ze by som to mal upgradnut).

> nepouzivaj mkfs, ale mke2fs (dolezite - to ani zdaleka nie su rovnake
> binarky, ale nepodarilo sa mi zistit, co vlastne je mkfs zac.

Myslim, ze v tomto pripade je to to iste. mkfs vola mkfs.ext2
(default fs je ext2fs). Malo by to byt OK...

Martin Dibala wrote:

> Mam dojem ze tam bola nejaka chybna seria diskov..
> aj znamy mi hovoril ze mali
> viacero takych diskov a im odisli (chybne bloky a tak.. )

Nestras ma! To mam teraz preventivne vyhodit vsetky tri
disky a kupit nove? Sef by ma nepochvali...

SUMMARY:

Problem vyrieseny, ale netusim, v com to bolo!

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net