[linux] DD z rescue disku

Michal Tarana tarana na frcatel.fri.utc.sk
Neděle Únor 6 17:11:42 CET 2000

Ahojte,
^^^^^^^

pokusam sa pomocou programu dd kopirovat medzi sebou dva 9GB SCSI disky.
Nabootoval som z rescue floppy pre Debian, na ktorom bolo dd z distribucie
(to na rescue nie je velmi inteligentne). Spustil som to s parametrom
bs=4096 a ide to nekonecne pomaly. Uz to trva vyse dvoch hodin.

Predtym som startoval system z pevneho disku s instalaciou a dalsie dva
disky som medzi sebou kopiroval. Tym istym systemom to trvalo asi pol
hodiny. Teraz som to tak urobit nemohol, pretoze vzorovy disk pre kopiu sa
nesmie namontovat (jadro je prilis inteligentne, disk je castou RAID1 a po
update superblock-u by sa uz zmenil a bol by problem pri opatovnom parovani).

Pri tomto boote mi system nasiel plnych 128MB RAM, ktore mam v serveri,
takze s cache-ovanim v RAM by nemal byt problem. Vobec nechapem, preco to trva
tak dlho.
Neviete mi poradit, cim je sposobeny rozdiel medzi  dlzkou trvania
kopirovania tych diskov?

Bol by som velmi povdacny za akukolvek radu.

Dakujem.

S uctou
		Michal Tarana.