[linux] Remote login

Robert Varga niteshadow na hq.alert.sk
Pondělí Únor 7 14:13:34 CET 2000

On Sun, Feb 06, 2000 at 11:01:42PM +0100, Jozef NOVIKMEC wrote:

> Remote sa ako root prihlasis ak zeditujes  /etc/securetty , kde je prave
> uvedene na ktoru konzolu sa moze prihlasit root.
> Ale takisto sa pridam ku kolegom ze ako root by som sa cez telnet urcite
> nehlasil :-)

v modernych systemoch sa pouziva dynamicke pridelovanie terminalov z
/dev/pts/ a preto by nebolo celkom statnym riesenim prihadzovat do securetty
dalsie terminaly. Ovela efektivnejsie je zeditovanie /etc/security/login
(alebo /etc/pam.d/login) a odkomentovat riadok
auth       required     /lib/security/pam_securetty.so

tym padom sa pri login nebude checkovat, ci ide o vzdialeny pristup roota,
alebo nie.

> ssh rulez!

ano, ale nie kazdy ho ma, resp. moze si to dovolit.

cya
From  : Robert 'Niteshadow' Varga
email : niteshadow na hq.alert.sk, varga na iblsoft.com
PGPkey: http://hq.alert.sk/~niteshadow/pgpkey.txt