[linux] NTP synchronizacia casu

Gasparovic Peter gasparovic na pfs.sk
Pondělí Únor 14 12:46:27 CET 2000

Dňa Po, 14 feb 2000 ste napísali:
> Maz obsadeny socket z routera na timeserver pravdepodobne inym strojom. Mne

Podla mna problem je inde. Ako som pochopil z dokumentacie, tak na "stanici"
mas mat bud pusteny ntpd alebo sa synchronizujes so serverom pomocou ntpdate,
ale nie oboje sucasne. Mne to robilo, to iste, ked som vypol ntpd, tak ntpdate
funguje perfektne. Treba ho potom spustat pomocou cronu v rozumnych
intervaloch. Ak bezi ntpd, tak ntpdate netreba spustat, stroj sa synchronizuje
sam, len som nepochopil, ako je to s intervalmi.

Ja mam ale iny problem. Moj server (na ktorom bezi ntpd a podla ktoreho sa
synchronizuju ostatni) chcem synchronizovat podla externeho zdroja, napr.
urpin.isternet.sk. Server sa ale pripaja na demand dial-upom a ked do ntp.conf
uvediem server urpin.isternet.sk, tak v ntpq mi prikaz pe dava odozvu No
association ID's returned. Niekde som zachytil, ze pre takyto pripad (dial-up),
je v ntp tzv. burst mode, ale neviem o nom nic viac najst. Ma s tym niekto
skusenosti, ako to nastavit?

Peter Gasparovic
gasparovic na pfs.sk