[linux] DNS - forwarding

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Únor 17 06:26:10 CET 2000

Bohdan Spes wrote:

> Zdravim.
>         Muoj DNS server nevedel najst nejake adresy, tak som nastavil
> forwardera iny DNS server, a teraz to funguje.

Hm, to je zvlastne. Povedal by som, ze tvoj DNS server asi nebol
spravne nastaveny. Alebo nemas aktualny /var/named/root.hints, pretoze
inak by mal fungovat rovnako dobre ako kazdy iny DNS server...

> Lenze ja chcem, aby moj
> server najprv skusil vyriesit dotaz as potom to poslal forwarderovi, ked
> to nenajde.

Preco???

> V  skutocnosti to chodi presne naopak, najprv to forwarduje a
> ked to forwarder nevyriesi, tak to sam hlada cez rootovske nameservery.
> Vie mi niekto poradit ?

No ono je to logickejsie tak, ako ti to chodi teraz. Podobne to
mam aj ja: mam DNS server primarny pre svoju siet + root.hints
Ako forwarders som zadal 2 DNS servery mojho providera. Je lepsie
najprv "posunut" ten dotaz na iny DNS server, pretoze:

1. Zrejme u ISP je vacsi traffic a preto aj jeho DNS ma viac
zaznamov v cache,
2. Ma rychlejsie linky, ako je moje (a asi aj tvoje) pripojenie
na internet. Povedzme ak mam 56kb linku, ale naco cez nu tlacit
connecty najprv na "." server, potom na DNS ".com", dalej na ".hocico.com"
a na zaver "www.hocico.com"? Nech to spravi DNS providera, a cez moje
pomalsie pripojenie mi pride uz len finalna odpoved.

Nechcem ti do toho moc hovorit, ale:
1. skontroluj si svoj DNS server! Ak on (bez forwardovania) nevedel
nieco najst, a iny server to nasiel, potom je niekde chyba! Mrkni na
logy a skus zopakovat hladanie interaktivne, cez nslookup. Ale presne
rovnako, pekne od korena, a postupne nadol...
2. ak nemas naozaj dobry dovod na to, aby si robil forwarding
"postaveny na hlavu", potom to radsej nechaj tak...

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net