[linux] routovanie pre Win stanice cez Linux

root remenar_milan na ebo.seas.sk
Pátek Únor 18 07:34:54 CET 2000

Dňa St, 16 feb 2000 ste napísali:
> Ahoj!
> =-=-=

> Podla mna by si mal povyhadzovat vsetky sietove protokoly az na TCP/IP.
> Windows nepotrebuju viac protokolov naraz, staci jeden. Takze nechaj tam tym
> Windowsom len TCP/IP . Potom budu nutene na komunikaciu pouzivat prave ten,
> a ten sa da routovat.
>
> Dalsim predpokladom dobreho fungovania takejto siete by mal byt WINS server.
> Ak mas na Linuxe Sambu, si bez problemov, staci tam zapnut
>
> wins support = yes
> browse master = yes

> [...]

Brovser  , ktory sa voli automaticky medzi PC v lokalnej skupine.Udrzuje mena
pocitacov  lokalnej skupiny ale aj ostatnych skupin v pristupnych segmentoch.
 K pristupu na iny PC potrebujes nastavit na WIN stanici v sietach sluzbu
"zdielania suborov a tlaciarni v sieti microsoft". Na zdielanie suborov a
tlaciarni WIN pouziva " protokol SMB" (server messages block) .Instaluje sa
automaticky hned ako pridas sluzbu "zdielania suborov a tliaciarni".  Ten
potrebuje k svojej cinnosti  NetBios .NetBios zabezpecuje  prevod mien PC
(nazov PC) na IP adresy pre transportny protokol TCP/IP a udrzuje logicke
mena zdielanych prostriedkov  .
 Je to programove rozhranie v PC, ktore  sluzi na komunikaciu medzi PC. Pozri sa
ci mas nastavene" NetBios cez TCP/IP" vo vlastnostiach TCP/IP protokolu.Na PC,
na ktory chces ist musis dat nejaky prostriedok(tlaciaren,disk, adresar) na
zdielanie.(kliknut pravym tlacidlom mysi na adresar,disk,tlaciaren a z menu
vybrat zdielanie).   NetBeui je transportny protokol, ktory sa vyuziva v sietach
Microsoft .Moze sa pouzit miesto TCP/IP , ale neumoznuje smerovanie!!!
Tiez pouziva NetBios mena PC a zdielanych prostriedkov.Ak pouzivas
TCP/IP nepouzivaj NetBeui.

Milanr.