[linux] Koniec Open Source?! (UCITA)

Jozef C. Chocholacek Jozef.Chocholacek na inet.cz
Pátek Únor 18 21:04:17 CET 2000

     A jeeeje...!

   Tak sa prehrnam spravodjskymi servermi (no dobre, nakopli ma na
Liane BBS :), a objavil som toto:

  http://linuxtoday.com/stories/15948.html

  Nevsimol som si, ze by sa tu o tom debatovalo, takze v skratke:
Clanok je od Richarda Stallmana (RMS - kto vie, kto to je, ten vie,
kto nevie, skoda vysvetlovat :) a ide o to, ze zdruzenie US vyrobcov
softveru sa snazi predlozit zakon, ktory zavadzal PLNU zodpovednost za
softver, vratane za skody nim sposobene. To je sice chvalyhodne, ale
on umoznuje pomocou dobre naformulovanej licencie tuto zodpovednost
obmedzit (a to vraj tak, ze skoro uplne). Lenze dobre naformulovat
licenciu, na to treba pravnika, alebo aj niekolkych, a to si mozu
dovolit iba firmy, nie dobrovolni vyvojari zapojeni do free software
(open source) hnutia. Tzn. ze by to rychlo ak nie zlikvidovalo, tak
aspon zmrzacilo FS/OS hnutie v USA - a coskoro aj v Europe, pretoze by
urcite vznikol natlak na EU aby "aproximovala zakony"... Dalej sa tym
zakonom zakazuje reverzne inzinierstvo, takze by si sw firmy mohli s
kludom vymyslat vlastne tajne formaty suborov atd.

   Ak to prejde, Boh ochranuj Open Source... :(

   Btw. ten zakon (navrh) je na
http://www.law.upenn.edu/bll/ulc/ucita/ucita200.htm ale je to a)
strasne dlhe a b) pravnicka anglictina, cize som prestal velmi rychlo
rozumiet...

J.Ch.
Ing. Jozef Chocholacek              mailto:Jozef.Chocholacek na inet.cz
INET a.s., BRNO                     http://www.utcru.sk/~chochol/
++420 5 41242414 (kl.31)            ICQ UIN: 4073954