[linux] Kontrola linky

Juraj Bednar bednar na rak.isternet.sk
Středa Únor 23 17:32:06 CET 2000

Ahoj,

> potreboval by som kontrolovat prietok dat od klientov a nejak to
> spravovat.
> Ide o to aby som dokazal kontrolovat velkost ich priestoru na linke a co
> robia (co stahuju, atd(, popripade ked je to zakaznik s mensou prioritou
> ho nejak kilnut alebo obmedzit.

Na prvu cast ti pomoze MRTG (multi router traffic grapher) -- daj hladat na
freshmeate.

Druha cast je shaper, ale odporucam skor CBQ shaper (cez fair queuing).
Mimochodom, je tu niekto, kto ovlada fair queuing? Prednaska o tom na SKLUGu
by bola jasnym trhakom, pretoze IMHO to chape maximalne Alexei Kuznetzev.

  Juraj.