[linux] VYRIESENE : Ziskavanie casu zo SAMBA serveru

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Pondělí Leden 3 19:49:36 CET 2000

Problem:

> Existuje akasi moznost, ze po prihlaseni sa na SAMBA server by klienti
> prevzali systemovy cas serveru?
> (Nieco ako v Novelli)

Riesenie: (od : Branislav Molcan <bmolcan na ba.entry.sk> - srdecna vdaka)

Teraz uvediem postup ako nakonfigurovat sambu server tak, aby windows
klienti z
nej pri kazdom nalogovani ziskavali jej systemovy cas.

1. vytvor niekde na disku adresar NETLOGON (napr.
/usr/local/samba/netlogon)
2. cd netlogon
3. mkdir scripts
4. vytvorenie scriptov: Mozes vytvorit script zvlast pre kazdeho usera,
alebo jeden spolocny
   pre vsetkych. Scripty by mali byt pisane v msdos editoroch, kvoli
spravnemu ukonceniu
   riadkov a s priponou .bat (napr. marek.bat , peter.bat). Potom ich
vsetky nakopiruj do
   adresara /scripts
5. do scriptov napis nasledujuce riadky:

   NET TIME \\<server name> /SET /YES # nacitanie systemoveho casu zo
servera
   NET USE X: \\<server name>\homes /YES # namapovanie domovskeho
adresara ako sietovy disk X:
   .
   atd.

6. do konfigiracneho suboru smb.conf treba vlozit navyse nasledujuce
riadky:

   [global]
         .
         .
         logon script = scripts\%U.bat #local path vzhladom na adresar
NETLOGON, %U=user
         time server = Yes

   [netlogon]
         comment = netlogon
         path = /usr/local/samba/netlogon
         browsable = No # tu zvolis, ci sa ma share "NETLOGON" zjavovat
v neighborhood alebo nie
         volume = netlogon

P.S. Tiez sa da v sambe vytvorit pre kazdeho usera jeho vlastny
konfiguracny subor smb.conf a tak
     vyladit sambu presne podla poziadviek klienta.

--
					Miroslav Oravec
					  mior na psg.sk

"Ja osobne verím, že systém Windows, ako uživateľské rozhranie,
je mŕtvy. Predpokladám to asi tak behom troch, štyroch rokov".
(Greg Bogochwalski - riaditeľ SCO pre východnú Európu a strednú
Áziu, Cebit, Hannover, 1999)