[linux] ako si mam vysvetlovat cast GNU GPL...

BYS5_Linux_Diskusia na softip.sk BYS5_Linux_Diskusia na softip.sk
Úterý Leden 4 20:12:40 CET 2000

> Co to vlastne znamena. Ked spustim nejaky program, ktory mi konvertuje
vstup na
> nejaky vystup a ja ten vystup pouzijem v mojom programe, musi byt moj
program
> automaticky pod GNU GPL?
Ano aj nie. Ak pri spracovani vstupu nebol na vystup vlozeny ziaden kod na
ktory sa vztahuje licencia GPL, tak vystup nemusi byt sireny pod licenciou
GPL. Ak vsak je tam vlozeny najky kod, tak vystup musi byt sireny pod touto
licenciou. Vysvetlenie na priklade :
gawg -f moj_program.awk < VSTUP >VYSTUP
     # toto je zvycajne v poriadku, pretoze vystup asi nebude obsahovat
ziaden kod pod GPL

bison moja_gramatika
     # vygeneruje moja_gramatika.tab.c, ktora vsak obsahuje aj cast kodu (
parser ),
     # ktory je sireny pod licenciou GPL, prepinacom -n ( --no-parser )
     # sa tento kod da vyhodit, ale ci to zostane pouzitelne :-(

Celkom dobre porovnanie licencii GPL a BSD vyslo na
http://www.root.cz/clanek.phtml?id=261

          vlk