[linux] No space left

Robert Varga niteshadow na hq.alert.sk
Sobota Leden 8 06:03:28 CET 2000

v zakladnej konfiguracii je to presne 5% (aspon RedHat a Mandrake)

>No jedine riesenie to nieje. Ale je urcite odporucane, hlavne
>pre zaciatocnika. Pokrocilejsi pouzivatel moze toto miesto
>zmenit. Pouziva sa na to prikaz tune2fs.
>Napr.: tune2fs -m 1 /dev/hda1
>rezervuje 1% pre roota.

alebo este brutalnejsie riesenie by bolo
tune2fs -r 1 /dev/hda1
ktore rezervuje 1 blok (za normalnych okolnosti 1 blok = 1kB) pre roota.
Povazujem to za lepsie, pretoze si clovek moze priamo urcit kolko miesta
chce mat rezervovanych a nemusis sa trapit zbytocnymi percentami

A este drobne upresnenie: ta rezerva nie je pre roota, ale pre UID
(normalne = 0), ktore sa da nastavit pomocou
tune2fs -u <uid> /dev/hda1 alebo tune2fs -u <username> /dev/hda1
alebo pre skupinu :
tune2fs -g <gid> /dev/hda1 alebo tune2fs -g <groupname> /dev/hda1