[linux] problem s filesystemom

Matej Kovac matej na pobox.sk
Úterý Leden 11 12:14:48 CET 2000

On Jan 11, 2000 11:13, marek wrote:

> mohol by si spravit najake HOWTO

na zaciatok odporucam 120-kilove lilo-readme. cital som este
ked na trhu bolo malo diskov nad 512mb (ta prva magicka a
neprekonatelna hranica:-)), ale bolo dobre. v poslednych
verziach by hadam mohlo byt co-to spomenute aj o >8gb, >13gb,
a co ja viem co este...

princip je stale rovnaky... /boot mysi kocit na CHS: C<=1023.
to v pripade pouzitia modu NORMAL. LBA by malo 'preratavat'
vacsie cisla cylindrov na mensie a zvacsit pocet hlav, ale co
uz ked mate CHS: 1023/255/63 (8gb)? pouzit v biose mod LINEAR
- ale neviem ci mu lilo rozumie - vtedy by sa malo adresovat
pomozou cisla sektoru od zaciatku disku (0=mrb, cislo je
double word (teda uint 32bit velky)) vynasobenim 512byte v
sektore a vydelenim 2^30 (1g) dostavame cislo blizke 2000 GB.
stacil by vam taky disk?

Matej Kovac
matej na pobox.sk