[linux] Re: [linux] zmena vlastníkov zariadení v /dev

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Úterý Leden 11 15:23:58 CET 2000

Ahoj,

On Tue, Jan 11, 2000 at 03:03:28PM +0100, Frantisek Repkovsky wrote:

> Mám skomplilovanú alsu (0.4.1c). Keď ako ROOT spustím ./snddevices v adresari
> alsy, vytvoria sa prislušné zariadenia a linky v adresári /dev napr. /dev/dsp,
> ktoré majú vlastníka ROOT a skupinu ROOT. To je všetko OK dokiaľ systém
> nerebootujem. Neviem prečo, ale vlastník týchto zariadení v /dev napr.
> vlastník /dev/dsp sa zmení na  USER1 (skupina je stale ROOT). Samozrejme to
> potom spôsobuje problémy pre iných, userov ktorý chcú používať zvukové
> zariadenie (hlási chybu /dev/dsp: prístup odmietnutý). Použivať ich teda môže
> [...]

ALSA niečo také nerobí. Podľa mňa je to spôsobené skôr nejakým novším
RedHatom (tuším 6.0 a vyššie). Ten pri prihlásení používateľa
na konzole alebo v xdm zmení vlastníka rôznych súborov v /dev
na daného používateľa. Zataľ som nenašiel skript, ktorý toto robí,
ani nejaké jednoduché riešenie, ako to vypnúť bez zásahu
do initskriptov.

			Čau.
						SAL