[linux] Otazka: Podla coho si linux zistuje velkost ram nad 64 M ?

psi na dvalin.bicba.sk psi na dvalin.bicba.sk
Středa Leden 12 08:45:36 CET 2000

Zdravim,
hram sa tu s hardwarom a zistil som toto:
mam 2 identicke dosky Abit PB6 s rovnakou verziou Biosu (su to 2x Celeron
433, 256 MB ram) a ked nabootujem linux tak na jednej vidim 256 MB ram aj
v biose aj linux-e a na druhej vidim v linux-e len 64 MB ram, biosy su
uplne identicky nastavne ... pokial do lila nezadam mem=256MB tak to
jednoducho nezoberie a hlasi,ze ma len 64MB. Mozu sa 2 identicke veci
spravat rozdielne ?
Pouzivam Mandrake 6.1, jadro 2.2.13.
Myslel som si ze parameter mem sa musel davat len pri jadrach 2.0.X ...
Podobne sa spravaju aj dosky QDI WinneX1 a WinneX2, pokial sa do lila neda
parameter mem, tak beru len 64 MB ram.

PSIkappa