[linux] Download cez ftp

Matej Kovac matej na pobox.sk
Středa Leden 12 10:09:03 CET 2000

On Jan 11, 2000 18:01, Daniel Rezny wrote:

> Zdravim,
>
> nema nahodou niekto skusenosti s tvorbou programu, ktory by downloadoval
> logy ihned ked sa pripojim na vzdialeny server.
> Kedze nie som tak dobry v C alebo v skriptovacich jazykoch neporadil by mi
> niekto ako na to?

existuju programy na remote logging, najlepsie je postavit
jednu masinu na logovanie, na ktoru je pristup len z konzoly
- nema nainstalovane ssh, telnet, ftp, ... - a vsetky ostatne
masiny nastavit aby nelogovali do failu, ale na tu masinu.

druha vec je napriklad logrotate a option mailfirst - a
nechas si mailovat cely log hned pri rotovani. momentalne to
mam takto, ale idem sa priklonit k prvej moznosti, hadam do
pondelkoa to donastavujem. musim este postavit nejaku
triosemsestku :-)

v logrotate je krasna moznost v prerotate aj vifiltrovat log
fail na 'bezpecne spravy' a mailnut si aj tento subor s celym
logom.

co sa tyka stahovania suborov cez ftp - vsetko co dokazes
spravit cez prikazy na konzole - a stiahnut subor asi hej :-)
- mozes spravit tak, ze prikazy za sebou das do jedneho failu
a na zaciatok das '#!/bin/sh'. nezabudni niekde na prvom
riadku cd /adresar/kde/ma/script/bezat/ak/to/nie/je/home

na logy, ale nie len na ne, odporucam radsej scp namiesto
ftp... alebo aspon ssh -command...

viac sukromne, hadam som uz nacrtol dost :-)

Matej Kovac
matej na pobox.sk