[linux] Otazka: Podla coho si linux zistuje velkost ram nad 64 M ?

Matej Kovac matej na pobox.sk
Středa Leden 12 10:35:07 CET 2000

On Jan 12, 2000 08:45, psi na dvalin.bicba.sk wrote:

> Zdravim,
> hram sa tu s hardwarom a zistil som toto:
> mam 2 identicke dosky Abit PB6 s rovnakou verziou Biosu (su to 2x Celeron

toto nebude celkom pravda. v novych biosoch je funkcia na
zistovanie velkosti pamate, cisla neviem z hlavy, mam dojem
ze int 15, ax=88xx - fakt len strielam. ta vracia pamat aj
nad 64mb. pozri si zdrojaky v linux/arch/i386/ (2.2.x) a tam
najdes volanie tej funkcie. jeden z tych biosov, navlas
rovnakych, tuto funkciu nebude podporovat.

btw, 'doteraz' sa zistovala velkost ram z cmos, kde byte
17,18 obsahuje pocet kilobajtov extended ram. kedze max cislo
je 65536 - tak krat 1024 dava 64mb ram. horna hranica, ktoru
'nikto nikdy nepresiahne'.

deBillSlipes: nobody will ever need more than 640 kb ram.

ja strasne milujem kodenie typu

int main(...)
{
 char buf[1024];