[linux] obmedzenie biosu (was: RED HAT 6,1 nenabehne)

Robert Varga niteshadow na hq.alert.sk
Středa Leden 12 11:27:22 CET 2000

On Mon, 10 Jan 2000 psi na dvalin.bicba.sk wrote:

> Zdravim,
> uz to tu raz bolo, je to obmedzenie biosu ...; ani lilo si s tym neporadi,
> jedine Grub to dokaze, takze pokial mozem doporucit, freshmeat.net a
> hladat Grub.
>
> PSIkappa

aby som veci priviedol veci na spravnu mieru. Je to obmedzenie stareho
interfejsu int13h, ktory bol navrhnuty okolo roku 1980m a vtedy sa ludom
ani len nesnivalo, ze PCdlo uzrie vek, v ktorom budu disky vacsie ako
504MB. A ked tento vek uzreli, tak niekto zistil, zde sa to da rozsirit az
na 8GB bez toho, aby sa zmenila funkcionalita programov. Super. Ale na 8GB
to uz vazne nefacha. A preto ujovia (a tety) v IBM a Mrkw0$rote si
povedali, ze je cas na novy interface. Tento implementuje adresovanie do
2TB (a preto mame zase na chvilu postarano). Jediny problem je, ze ako to
tak vyzera, ujovia maintaineri LiLa si nedali tu namahu aby tm tieto
rozsirenia pridali. Host smolka, ale mozno sa najde nejaka dobra dusa
zbehla v asmiku, ktora to tam dokodi.

blizsie info o tom novom int13h so na
http://www.teleport.com/~brainy/diskaccess.htm

Nite

>From  : Robert 'Niteshadow' Varga
email : niteshadow na hq.alert.sk, varga na iblsoft.com
PGPkey: http://hq.alert.sk/~niteshadow/pgpkey.txt