[linux] Booting

Matej Kovac matej na pobox.sk
Čtvrtek Leden 13 14:15:11 CET 2000

On Jan 13, 2000 13:23, Linux UN*X wrote:

> Ahojte.
>
> Mam na pocitaci nainstalovane W$2000 a Linux RH 6.1. W$2000 chcem
> odinstalovat a dat tam W$95. Linux teraz bootujem cez NTLOADER a je mi

...ide to pomaly, co? ani si to nechcem predstavit... :-)

> jasne, ze ked vymazem W$2000, tak mi nepojde Linux, okrem moznosti, ze
> pouzijem bootovaciu disketu pre Linux.
> Potom chcem teda nainstalovat W$95 a potrebujem, aby ako loader sluzil LILO.
> Da sa pomocou nejakeho softu urobit tento krok?

nakonfiguruj lilo tak, aby sa hodilo priamo do master boot
recordu (lilo zalohuje mrb samo).

potom mozes veselo nabootovat dos, fdiskom zrusit w2k-bug,
vytvorit particiu pre w95bug, sformatovat, nainstalovat win.

nakoniec strcis disketu z linuxom, hoci aj instalacku redhat,
zadas root=/dev/hdaX, a znovu pustis lilo. w95bug totiz
potichucky prepisuje mrb.

> Aby som nemusel znova vsetko instalovat.
> Alebo nahodou spadnu W95 a ked prepisem MBR, aby som pomocou nejakej
> utilitky vratil povodny MBR.

citanie mrb:
$ dd if=/dev/hda of=moj_master_boot_record.img bs=512

nasledny zapis:
$ dd if=moj_master_boot_record.img of=/dev/hda bs=512

...pozor - mas to este aj s typom particie, cize fdisk.exe
medzi tymito dvomi krokmi bude absolutne zbytocny.

Matej Kovac
matej na pobox.sk