[linux] Booting

Marek ZIMA marek_zima na yahoo.com
Čtvrtek Leden 13 14:39:03 CET 2000

> Mam na pocitaci nainstalovane W$2000 a Linux RH 6.1.
> W$2000 chcem
> odinstalovat a dat tam W$95. Linux teraz bootujem
> cez NTLOADER a je mi
> jasne, ze ked vymazem W$2000, tak mi nepojde Linux,
> okrem moznosti, ze
> pouzijem bootovaciu disketu pre Linux.

   O.K. Ja som dlho pouzival Boot Manager s OS2, ale
teraz pouzivam GAG (freshmeat.net - download). Je to
dobry boot manager a je free aj so zdrojakom v ASM.

Takze naistaluj W 95 normalka a potom hod GAG (napr).

Kedze si uz pouzival Boot manager, tak mas lilo uz na
tej particii kde je Linux.
Takze GAGu len povies, ze tato particia (kde je linux)
ma byt bootovatelna a pojde to.

Tak to chodi na vsetkych boot manageroch.

Ak ale chces ako boot manager pouzit lilo, toz budes
musiet po naistalovani W 95 bootnut linux z diskety a
upravit /etc/lilo.conf a spustit prikaz /sbin/lilo,
aby ti to hodilo do MBR.

Ja by som pouzil GAG, pretoze je graficky a velmi sa
mi paci :-))) a v lilo.conf by som len nastavil aby
linux spustal hned bez timeout.

Inak, ak budes aj prerozdelovat particie na tom disku,
tak aj tak sa nezaobides bez zasahu do lilo.conf :-)

                                Jerry