[linux] Nefunguje telnet

Ing. Marek ZIMA zima na spisnet.sk
Pátek Leden 14 23:58:42 CET 2000

>    prosim o radu. V skole (gymnazium) nam nainstalovali (konecne) novy
> system RH5.2, pricom predtym sme mali Slackware a konecne mame pevne
> pripojenie. Predtym bola nasa domena spnv.ke.sanet.sk a teraz sa to
> zmenilo na spnv.sk (pricom funguje posta na spnv.sk ale aj na ns.spnv.sk i
> na staru adresu spnv.ke.sanet.sk (asi to niekto presmeroval)).

    To je OK. Proste  DNS server vie prelozit na IP aj jedno aj druhe -:))

>    No a teraz k tomu problemu. Chcel by som sa na server napojit cez
> telnet (WIN95), ale neviem ako resp. mi to nefunguje. Skusal som sa
> napojit aj cez ns.spnv.sk aj spnv.sk. Je potrebne na tom serveri este
> nieco nastavit. Pristup na roota mam.

    Hlavne skontroluj v /etc/ined.conf ci mas vobec povoleny telnet.
Teda mal by tam byt riadok bodobny tomuto:
telnet    stream    tcp nowait    root    /usr/sbin/telnetd     in.telned

No ale myslim, ze telnetom sa ako root nemozes prihlasit. Musis sa prihlasit
ako obycajny uzivatel a potom pouzit prikaz "su -". Potom ta vypyta root
heslo a ked bude spravne tak budes root :-)))

Jerry