[linux] Miesanie C a C++

Matej Kovac matej na pobox.sk
Neděle Leden 16 20:24:37 CET 2000

--------------------
vopred sa ospravedlnujem za multiple reply ale dlhsie som
bol off-line (takmer dva dni... verili by ste ze sa mi uz
zacali triast ruky...?
--------------------

On Jan 14, 2000 13:37, Jaroslav Matej wrote:
> Chcel by som sa trochu blizsie pozriet na C alebo na C++. Zatial som sa
> nerozhodol, lebo C sa mi zda jednoduchsie ale C++ (a Qt) zase jednoducho
> pouziva grafiku. Je mozne vytvorit program bez grafiky v C a potom
> doplnit grafiku v C++ ?
> Co myslite, ktory jazyk je perspektivnejsi ( aj z pohladu dopytu na trhu
> prace ? ).

cpp sa naucis len ked budes vediet dobre cecko. su vsak aj
nazory, ze najskor sa treba ucit cpp, ale to sa mi vidi ako
ist do blavy cez moskvu.

On Jan 14, 2000 14:59, BYS5_Linux_Diskusia na softip.sk wrote:
> 1.) Ked sa pozries na C++, musi sa pozriet aj na C, pretoze C++ obsahuje
> vsetky konstrukcie z C a pridava k tomu nejake vlastne.

agreed :-)

> 3.) Ja pouzivam C++ ( okrem ineho :-), ono ked sa naucis jeden programovaci

agreed :-)

> jazyk, zvycajne Ti potom nerobi problem prejst na iny programovaci jazyk
> rovnakeho typu, pretoze konstrukcie su si velmi podobne. A ostatne je len
> zalezitost kniznic. Problem moze nastat len pri prechode medzi typmi,

cista pravda.

On Jan 14, 2000 16:59, Robert Varga wrote:
> Co sa tyka perspektivy. Pri sucasnych trendoch, to vyzera tak, ze C++ sa
> zacina masovo pouzivat vo vedeckych kruhoch vdaka podpore templatov a
> tried.

takze, znovu - agreed :-)

> Tieto zlozitejsie struktury ho robia pomalsim ako klasicke Ccko.

heya, nesuhlasim, ani za mak.

dobre navrhnuta  templata je tak rychla, ako keby si ju pisal
priamo s danym typom, lenze pri daklaracii cohosi z templaty
zadas typ a mas to pre 'lubovolny' typ, kdezto ked to pises
bez templaty, tak to pises dookola - to iste... double linked
list ma predsa rovnake operacie si su v liste inty alebo
chary alebo class podvozok alebo class rocket_launcher.

> Na druhej strane je klasicke Ccko velmi blizke asembleru

no, viem asm na nejednom procaku, ale k ani jednemu sa cecko
nepriblizuje. cecko je high level jazyk, asm je low-level.

> a preto sa pomerne dobre kompiluje (co sa tyka
> optimalizacnej stranky).

nesuhlasim. poznas aspon fazy kompilatora? ak nahodou ano a
dopracujes sa ku optimalizacnej faze... vies ako to vobez
funguje...? ja ano a tvrdim ze cpp sa rovnako dopbre
optimalizuje ako cecko. u cpp treba vsak dobre navrhnut
program, nie len sadnut a spravit nejaky quick hack...
(nehovorim ze u cecka si netreba sadnut a rozmyslat, vsetko
(u obidvoch jazykov) zalezi na velkosti projektu.)

> Tato vlastnost ho predurcuje na vyvoj aplikacii, kde
> rychlost nediskutovatelnou prioritou a kde je mozne
> postradat konfort vyvoja.

na takych miestach pouzivam rucne optimalizovany asm, aj ked
gcc je velmi dobre po tejto stranke.

> A preto perspektivy obidvoch jazykov su dost akademicka debata, pretoze
> ich uplatnenie su v dvoch roznych rovinach.

...asi ako packal vs. cecko? :-)

> GTK++ je tvoj kamarat

alebo si hackni nieco vlastne ak ti nic nepasuje (poznam zo 5
dalsich kniznic pre cpp)

On Jan 14, 2000 19:54, dancs wrote:
> Pokial robis programy v C tak tie zkompilujes na akykolvek
> os, ale C++ je dost silne zavisle na platforme.

strongly disagreed. cecko je prave tak zavisle na platforme
ako cpp. programoval si nieco co muselo byt platformovo
nezavisle?

Matej Kovac
matej na pobox.sk