[linux] Maskarada a ping

Matúš KICZKO matus.kiczko na insa-lyon.fr
Úterý Leden 18 02:23:42 CET 2000

Zdravim,
chcel by som sa spytat na drobnost ohladom IP masqueradingu.
Medzisietova masina (gateway) udrzuje informacie o prepisovani IP adries pomocou portov, ktore otvara u seba pri nadvazovani TCP spojenia smerom von-do internetu.
V pripade dorucenia odpovede z vonkajsieho hosta prepise IP adresu  podla toho aku adresu hosta vo vnutornej sieti ma k danemu portu priradenu.  ( Takto som to aspon pochopil z HOWTOs a tutorials)

Ako je to ale v  pripade UDP packetov, respektive prikazov  ako ping, traceroute atd. Existuje moznost ako nakonfigurovat Linux branu tak, aby klientske stanice schovane za jednou IPckou mohli pouzivat tieto utility?
V pripade Wokien, kedy pouzivam WinRoute ( co je tiez maskarada, nie len transparent proxy ) su tieto sluzby pristupne, t.j. odpoved sa bez problemov vrati.

Dakujem.
Matus.