[linux] samba printing

Frantisek Repkovsky repkovsk na intrak.tuke.sk
Středa Leden 19 19:55:14 CET 2000

Skusam spristupnit tlaciaren cez sambu pre uzivatelov Win. V printcap mam dve
tlaciarne
	lp - pre lokalnu tlac - fronta /var/spool/lpd/lp
	lp0 - pre sambu - fronta /var/spool/lpd/samba
V sambe som tlaciaren nakonfiguroval tak, ze som ako guest accout dal usera
napr. USER, ktoreho som vytvoril a ktory ma nejake HESLO. Najprv som dal guest =
OK teda bez hesla. Premennu path som nastavil na /var/spool/lpd/samba. Tlac z
Win fungovala, ale az vtedy ked som zmenil vlastnika /var/spool/lpd/samba na
USER
 	drwxr-xr-x   2 USER  lp           1024 Jan 19 17:59 samba

Ak som to dobre pochopil ak chce niekto z Win tlacit dostane prava specifkovane
guest account, teda dostane prava ako USER a samba pre tlac pouzije lokalne
prikaz
	lpr -Plp0 subor

1.OT: Preco teda musim menit vlastnika (prava) fronty, aby tam mohol uzivatel z
	Win ktory chce tlacit zapisovat, ked ak sa na konzole nahlasim ako
	USER prikazom  lpr vytlacim aj ked vlastnikom fronty
	/var/spool/lpd/samba/  je root ?

2.OT: Pri pristupe s heslom staci dat guest = No a pre pristup bude potrebne
	heslo HESLO ktore patri uctu USER v /etc/passwd ?

 --
__________________________

   František Repkovský

  študent FEI TU Košice