[linux] GAG ine problemy

Jozef NOVIKMEC novikmec na intrak.tuke.sk
Pátek Leden 21 09:49:24 CET 2000

On Fri, 21 Jan 2000, ZVES wrote:

> Na zaklade ohlasov som si stiahol GAG boot manager cesku verziu
> Instalacia prebehla ok aj nastavenie ale ked som chcel nabootovat
> LINUX RH61 (ktory mi ponukol) a chcel som ho spustit tak mi vyhlasi ze nenasiel boot co sa s tym da robit.
> rozdelenie disku
> 1        FAT32 2GB WIN98
> 2        LINUX 1.7GB
> 3        Zvysok disku FAT32
> po tomto uz LINUX nenatiahnem a musim ho reinstalovat(nastastie len zacinam)

S GAGom nemam skusenosti takze s tym ti nepomozem.:-(

> Dalsi moj dotaz sa tyka fontov pri terajsej instalacii mi nenabehnu X (gnome)
a vydiet tam hlasku ze nenasiel font fixed predtym ked mi este
X nabehli tak som tam nemal slovenske znaky ale hieroglifi miesto makkych
t,s,c...

Pozri sa ci ti bezi xfs (font server). Da sa to prikazom
/etc/rc.d/init.d/xfs status. (Ak mas RedHat) Ak nie tak ho skus
nastartovat. Potom by uz tie X mali nabehnut.

V pripade ze nanabehnu skus pozriet ci v /var/subsys/lock nie je subor
xfs. Ak ti momentalne xfs nejde, tak ho zmaz (je to lock subor) a
nastartuj znova.

Co sa tyka tych fontov, ak mas nainstalovane ISO-8859-2 fonty a su spravne
zapisane cesty v /etc/X11/fs/config (stretol som sa s tym ze tam chybalo
pri cestach slovo catalogue = ) tak potom staci iba nastavit napr. v
terminali ten spravny font a znaky by sa mali zobrazovat po prepnuti
klavesnice na slovensku.

To prepinanie sa kona oboma shiftami alebo klavesou scroll lock.
(samozrejme ju musis mat nainstalovanu :-))

> A na zaver ako nainstalovat aj slovensku klavesnicu a prepinat medzi US a Sk

No a nainstalujes ju tak ze bud pouzijes balik xreconfig ktory vlastne iba
prida do XF86Config do sekcie Keyboard namiesto XkbLayout       "us"
XkbKeymap       "xfree86(us_sk_qwerty)" .

Dufam ze som touto vycerpavajucou odpovedou pomohol ! :-)

>                     DAKUJEM
>                     Peter

		S pozdravom

				|<mec