[linux] C a programy v X-windows

Matej Kovac matej na pobox.sk
Pátek Leden 21 10:56:05 CET 2000

On Jan 21, 2000 10:46, Jaroslav Matej wrote:
> Zdravim,
>
> Mozete mi prosim odporucit nejaky navod ako vytvarat programy v C pre
> X-windows? Najlepsie po nasi, ale stravim aj anglictinu. Neda sa pouzit
> Qt ?

da sa, qt je ale c++. ak chces cecko, nainstaluj si
XFree86-doc, pozri sa do /usr/doc/XFree86-doc-x.x.x/X11/
(alebo tak nejak) a tam najdes dva ps subory - jeden je
obsah, druhy popis Xlib - ceckovsky interface na X11 protokol
medzi klientami a serverom. funkcie od vytvorenia okna, cez
kreslenie, texty, vstupy z klavesnice - komplet referencna
prirucka. na tomto su stavane nejake interfejsy v cecku,
nejake v c++. staci si vybrat, ale kludne mozes robit aj v
tomto. odporucam na zaciatok nejake faq aby si mal ponatie
napriklad o tom ze na zaciatku sa treba napriklad pripojit na
xserver (XOpenDisplay), na konci disconnectnut (XCloseDisplay,
ako inak:), a ze XCreateWindow sice okno vytvori, ale pred
tym ako sa zobrazi ho treba est mapnut (XMapWindow)...

Matej Kovac
matej na pobox.sk