[linux] KDE vs GNOME

Peter Ronai dzony na my-scotland.sk
Pondělí Leden 24 14:33:54 CET 2000

> Zdravim,
>  chcel by som vediet preco by som mal pouzivat KDE a preco GNOME. Co je
> vyhodnejsie.

kde je uceleny system na jednej kniznici kde mozno pustat aplikacie
beziace na tej istej kniznici
je to komplexne riesenie velmi sa funkcne podobajuce klikaciemu win
gnome chce dosiahnut nieco podobne ale tam uz clovek musi vediet kusok
viac inac zostane bez niektorych vymozenosti
gnome bezi na gtk+ co su kniznice na ktorych je postaveny gimp
gnome je len prostredie a nie je to wm a teda pre svoju pracu potrebuje
este window manazer - nativne vyuziva enlightenment
pokial si trochu in co sa linuxu tyka a mas dostatok pamati v pocitaci
(min 64 MB, optimum 128) tak si vyber to prostredie ktoreho kniznice budes
viac pouzivat, je zbytocnym luxusom bezat pod kde a pracovat prevazne s
programami vyuzivajucimi gtk a opacne.
pokial mas menej pamati v pocitaci alebo si sporovlivy a radsej ju
vyuzijes na renderovanie alebo kompilovanie alebo co ja viem co este tak
mozes zostat na nejakom win manazeri a pouzivat gtk aplikacie bez gnome
jednak je to stabilnejsie a v neposlednej rade je to ovela mensie co sa
pamate tyka.
pekna kombinacia je napriklad afterstep/gtk+ alebo fvwm2/gtk+ alebo
icewm/gtk+ - taketo bezia aj na relativne slabsich kompoch bez vacsich
problemov a co je najlespie funkcne postacuju, ale to uz som dost odbocil
od povodnej temy
este k tym desktop prostrediam - niekto tu (alebo to bolo na ceskej
konfere?) spominal xfce (www.xfce.org) co je desktop prostredie
napodobujuce komercne cde
jeho vyhodou ma byt vsestrannost a nenarocnost na systemove prostriedky

dz