[linux] 3x httpd.apache !

Peter Ronai dzony na my-scotland.sk
Úterý Leden 25 14:49:10 CET 2000

> jeden ako root, dva ako nobody

tak to je v poriadku
ten co pustis ty je po rootom a vsetky ostatne su ako nobody (teda ak mas
v httpd.conf nastavene aby ich spustal ako nobody.)

> Citujem z dokumentacie k apache:
>
> "    Apache IP-based Virtual Host Support:
>  Setting up a single daemon with virtual hosts
>  For this case, a single httpd will service requests for the main server
>  and all the virtual hosts"
>
> Toto ma doplietlo. Rozumel som tomu tak, ze bude vzdy bezat iba jeden
> proces httpd.apache ktory bude "nacuvat" na vsetky virtualne www servery

no hej, kazdy z nich nacuva na vsetky vhosty
ked som pisal o dvadsiatich nehovoril som o dvadsiatich domenach
kazdy moze odpovedat na hociaky request na tvoj server
preto su tri lebo chvilu trva kym sa startne dalsi httpd proces a browser
taha vo viacerych spojeniach sucasne nie iba jedno naraz (ja viem ze ie po
verziu 4 robi naraz iba jedno...ziadny flamewar) a tak potrebujes tych
httpd viac
neviem ci je to jeden httpd proces na connection alebo inak ale dolezite
je ze ten proces ma svoju kapacitu a tak je nutne ich mat viac

> Jeden z mojich web serverov je intranetovy a potreboval som zablokovat
> nan pristup z internetu. Nenapadlo ma nic lepsie, ako IP-chains...
> Preto tie IP-adresy.

a co takto .htaccess
je to celkom pekne popisane v dokumentacii
myslim ze je dokonca parameter access pre vhost takze sa nemusis znizovat
k allow overide
ked pouzijes riesenie ktore popisujes nielenze zbytocne zaberas IPcka ale
aj spomalujes spojenie pretoze ipchains kontroluje kazde tcp/ip spojenie a
tak kazdy connect je o cosi pomalsi no a pokial tam mas slusny traffic tak
je mozne ze to bude hodne citit (hlavne pokial tam uz mas nejake
filtrovacie pravidla)

> Z 255 mam zatial pouzitych len asi 60, no a httpd.conf je predsa aj
> u mna len jeden...

tak pokial mas pevnu linku tak skusaj ktore z nich su shapenute od
providera, je pracdepodobne ze nie vsetky ;)

> [...]
>     ErrorLog /groups/smallco/logs/error_log
>     TransferLog /groups/smallco/logs/access_log
>     </VirtualHost>
>
>     <VirtualHost www.baygroup.org>
>     ServerAdmin webmaster na mail.baygroup.org
>     DocumentRoot /groups/baygroup/www
>     ServerName www.baygroup.org
>     ErrorLog /groups/baygroup/logs/error_log
>     TransferLog /groups/baygroup/logs/access_log
>     </VirtualHost>
>
> It is recommended that you use an IP address instead of a hostname
> (see DNS caveats).
>
> Myslim, ze IP-based virtual hosting sa robi predsa len tak, ako som

ano
defaultne je vsak resolving konkretneho situ na ip a nie iba na mene, tu
potom nemusis davat povinne ip priamo do tagu a aj priklad je bez ip
doporucenie obchadza resolving cez named co samozrejme urychluje odozvu

dz