[linux] Mala siet a dialup

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Čtvrtek Leden 27 08:20:16 CET 2000

Caute vsetci.

Chcel by som sa spytat na Vas nazor.
Existuje jedna mala siet (cca. 7 x Win95/98), ktora je prepojena koaxom a
na Internet ide jedna masina cez modem. V tejto sieti nieje ziadny server
a ani nic podobne. Chcel by som tam hodit server (RedHat Linux) s
nasledujucou funkcnostou:
- file server - SAMBA
- proxy server - SQUID
- firewall - ???
A teraz moje otazky.
1. Ma v tomto pripade opodstatnenost ten firewall, ked uzivatelia chcu len
citanie posty a browsovanie po Webe?
2. Nema niekto skusenost s nastavenim firewallu, ked sa jedna o pripojenie
vnutorna siet: LAN (sietovka) - Internet: PPP (modem)? Pravdupovediac,
nemam ziadne skusenosti s modemom na Linuxe.
3. Nebudu problemy, ak by som vsetky tieto sluzby dal na jeden hardware?
(financne dovody=jedno PC)

Za rady a namety vrela vdaka.

						Stano