[linux] tvorba .img suborov !!!dokumentacia k linuxu!!!

Dado Jan dado na slovkaufring.sk
Čtvrtek Leden 27 08:36:08 CET 2000

> Vie mi niekto poradit kde najst dokumentaciu k Linuxu (Unixu)?
> Struktura filesystemu, pridelovanie procesora, sprava pamate ... . Nieco
> podrobnejsie.
> Najlepsie v slovencine resp. cestine, ale moze byt aj v angl.

Najprv by som ta poprosil, keby si zmenil subject spravy, ked ide o nieco
ine ako je v subjecte! Vdaka vopred.

Najlepsim prikladom vsetkeho co chces su priamo zdrojaky. Tam zistis
vsetko, a hlavne, mozes pozerat vzdy to najcerstvejsie, pretoze prirucky a
dokumentacie uz mozu byt davno neaktualne. Urcite vseobecne info bude
relativne v poriadku, ale ak chces podrobnosti, zdrojaky su tvojim cielom.

Co sa tyka struktury filesystemu, linux (ako aj vacsina unixov) podporuju
viac druhov fs, a tak je dost tazke povedat tento je _ten_ jeden. Aj ked
pod linuxom to je momentalne ext2fs, coskoro budu zurnalove fs, ako
reisefs, alebo ext3fs. Takze lepsie bude sa skor pozret na virtualny fs,
ako je implementovany v jadre. Samotne fs mozu mat vselijake specifikacie
a struktury... co neznamena, ze by si sa tiez na ne nemohol pozret.

Takze co chces podrobne?

					Jano