[linux] Mala siet a dialup

Ing. Leopold MARTINKA martinka na spsslm.sk
Čtvrtek Leden 27 10:07:17 CET 2000

----- Original Message -----
From: Stanislav Poljovka <poljovka na decef.elf.stuba.sk>
To: LINUX mail-list <linux na rak.isternet.sk>
Sent: Thursday, January 27, 2000 8:20 AM
Subject: [linux] Mala siet a dialup

> Caute vsetci.
>
> Chcel by som sa spytat na Vas nazor.
> Existuje jedna mala siet (cca. 7 x Win95/98), ktora je prepojena koaxom a
> na Internet ide jedna masina cez modem. V tejto sieti nieje ziadny server
> a ani nic podobne. Chcel by som tam hodit server (RedHat Linux) s
> nasledujucou funkcnostou:
> - file server - SAMBA
> - proxy server - SQUID
> - firewall - ???
> A teraz moje otazky.
> 1. Ma v tomto pripade opodstatnenost ten firewall, ked uzivatelia chcu len
> citanie posty a browsovanie po Webe?
samozrejme, z hladiska bezpecnosti a filtracie sluzieb
> 2. Nema niekto skusenost s nastavenim firewallu, ked sa jedna o pripojenie
> vnutorna siet: LAN (sietovka) - Internet: PPP (modem)? Pravdupovediac,
> nemam ziadne skusenosti s modemom na Linuxe.
ja mam tak pripojenu celu skolsku siet, firewall sa nastavi pomocou
ipchains, existuju i skripty na nastavenie firewallu (napr mason a pod.) a
vyuzivam i IP masquerading (siet sa zvonka javi ako jeden PC).
> 3. Nebudu problemy, ak by som vsetky tieto sluzby dal na jeden hardware?
> (financne dovody=jedno PC)
problemy nebudu - tych sluzieb sa tam da nasekat i viac (ftp, apache, atd.)

> Za rady a namety vrela vdaka.
>
> Stano

S pozdravom
Ing. Leopold MARTINKA
network admin a webmaster
SPS stavebna Liptovsky Mikulas
martinka na spsslm.sk
http://www.spsslm.sk
"Professionals built the Titanic, amateurs built the Ark."