[linux] SMP kernel vs modules - HW

Valter valter na atlas.cz
Sobota Leden 29 00:05:10 CET 2000

Jaroslav GOCNIK wrote:

> ahoj!
> ked sme uz pri tom smp...
> idem si kupovat stroj...a rozmyslal som aj nad dual doskou.
> aku hrdwr konfiguraciu odporucate, skusenosti s nou a tak okolo toho daky
> pokec...
> [o abite bp 6 som pocul ze je na nich NT nachylne na mrznutie [sem tam
> ...].
> a ako je to s vyuzitim tych 2 procesorov? [pobezi mi to 2x rychlejsie
> [:-)))], 1,5x alebo iba 1,1x? t.j. zavisi to od aplikacii? alebo pracu
> medzi proc.  deli operacny sys.?]
>
> dufam ze som sa pytal pochopitelne....

> [...]

Tiez som uvazoval o tom Abit BP6 na dva kaleraby.
(To "mrznutie" je sposobene nie celkom spolahlivymi pametami,
a stretol som to uz aj u jednoprocesorovych dosiek, obcas staci
dat pamet do ineho slotu)

Vzhladom na to, ze dost pouzivam CD, CD-R na SCSI mi
vyslo financne lepsie Soyo D6-IBA s radicom AIC-7880 na doske.
Je to 2x Slot-1 a s redukciou QDI (brat iba s jumpermi) sa daju
pravadzkovat aj dva kaleraby (Celery).

Ma to vcelku kvalitne riesenie vratane HW monitoringu (teplota,
napetia, otacky ventilatorov, ...)

Ak nepotrebujes SCSI radic a stacia ti dva Celerony, ber Abit.
Ak hodlas vyuzivat SCSI a/alebo planujes silnejsie procesory,
zober Soyo (alebo nieco podobne).

Soyo D6-IBA = cca 13800 s DPH.

Co sa tyka vykonu systemu, silne zalezi na aplikaciach.
Vseobecne asi tak 1,6 - 1,8.
Pre silne paralelne (a multithreadove) aplikacia obcas aj >2,0
Je to cudne ale je to tak.

Ak chces silny stroj na hry, kup si jednoprocesorovy stroj s max. CPU.
Ak potrebujes vysoku priepustnost systemu a nemas dost penazi
na max. CPU, tak su dva CPU dobra volba.

V kazdom pripade aspon 128 MB RAM, inak to vobec nema cenu.
Radsej 512 MB, alebo 1 GB (az na tu cenu)