[linux] tvorba .img suborov

Branislav Vartik brano na vartik.sk
Pondělí Leden 31 16:24:44 CET 2000

> bod_varu wrote:
>
> caute linuxaci
>
> ako si mozem
> vytvorit (akym programom) .img subor nejakeho adresara ?
> chcem to pouzit na small distribuciu linuxu.

0. RTFM!!!

1. kernel skompilujes s podporou loopback filesistemu (alebo nieco take)
- proste moznost mountnut filesystem zo suboru (ktory uz v nejakom
filesysteme je - preto loopback) myslim ze to je nejak potom
# mount -o loopback blablabla

2. vytvoris nejaky velky subor (zalezi kolko mas miesta na diskete -
jake jadro tam hodis) - mne volakedy stacilo 4MB cize
# dd if=/dev/null of=moj_velky_filesystem_v_subore bs=1k bc=4096

3. neviem ci to bude chciet nejaky switch alebo to hodi warning ze ci ti
nesibe ze ides to robit na subor, ale to prezijes:
# mke2fs moj_velky_filesystem

4. urobis ten mount ako som naznacil v bode 1.

5. nakopcis subory

6. umount ...

7. jasne ze 4MB sa nezmestia na fdd preto to gzipnes:
# gzip -9 moj_velky_filesystem_v_subore

potom:

8. vyrobis nejake minimalne jadro (tak do 300-400kb ono je uz samoska
skompresnute = zImage), najlepsie monolyticke (bez modulov)

9. nastavis v jadre nejake parametriky (uz neviem ktore - vid howto k
tejto teme MINI-<VoLACo>-HOWTO)

10. dd if=tvoje_jadierko of=/dev/fd0

11. dd if=zgzipovany_fajlsystemisko of=/dev/fd0 seek=xxx
pricom to treba seeknut za to jadro a este k tomu na zaciatok stopy (vid
spominane HOWTO)

PS/1: sorry za user enemy navod, nemam cas :)

PS/2: ozvi sa ako si dopadlo, ja som niekde urobil chybu a nevedelo mi
to najst root fs ale nechcelo sa mi s tym babrat, bol to len pokus
--
http://brano.vartik.sk/