[linux] Pevna linka cez SLIP/PPP

Branislav Vartik brano na vartik.sk
Pondělí Leden 31 16:33:43 CET 2000

Michal Zimen wrote:

> Cafte
>
>   Potrebujem poradit. Mam "pevnu" linku na seriovom porte. Momentalne tam
> chcem rozchodit SLIP. (neskorsie PPP)
>
> Najprv som skusal cez rozne confy (linuxconf, netcfg), ale fsade chceli
> pouzivat program `dip`. Ja to mam vsak nastalo.
> Vo win9x to funguje cez winsock, ktory taktiez pouziva SLIP.
>
> Taktiez som skusal `slattach -p slip /dev/ttyS0` atd... ale stale to
> nebolo ono.
>
> Ak ma niekto skusenosti, prosim ozvite sa mi sukromne.

podla mna je to vhodne do konfery

prestuduj si man pppd

v redhate je to pekne spravene cez scripty ifup/ifdown
v podstate si to nakonfiguruj napr. cez netcfg (ked sa ti nechce rucne)
na oboch stranach (pripadne len na tvojej ak druha strana je provider)
device ppp0 s tym ze potom vymaz obsah
/etc/sysconfig/network-scripts/chat-ppp0

# cat /dev/null > /etc/sysconfig/network-scripts/chat-ppp0

predtym si ale urcite nakonfiguroval ten device, pripadne si zedituj
/etc/sysconfig/network-scripts/ifup-ppp0 s tym ze je dobre hodit pppd
este specialny parameter (je na to polozka) ktory neviem ako sa vola
(sorry) ale robi to ze pppd nepadne ked nenastane spojenie do 30s ci
kolko, ale caka na aktivistu z druhej strani (myslim ze je to option
'passive' - vid man).

a nech sa to samozrejme aktivje pri boote (vsetko je v ifcfg-ppp0)

NO WARRANTY - v zivote som to nerobil ale ak som to pochopil spravne,
tak by to malo takto fungovat. keby si mal probs, ozvi sa.
--
http://brano.vartik.sk/