[linux] UPS & wake-up...

Jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Červenec 14 09:59:46 CEST 2000

Caute,

Ja sa teraz asi spytam uplnu blbost, ale s ups-kami nemam
skusenosti, tak mi to hadam prepacite. Ide mi o spolupracu
UPS a linuxoveho serveru:

Predpokladajme, ze mam "inteligentnu" ups-ku, linuxovy server
a prislusny soft. Dalej predpokladajme, ze dojde k dlhodobejsiemu
vypadku elektriny. Ups-ka bude server tahat, a ked uz bude
mliet z posledneho, posle po seriovom kabli na linuxovy server
informaciu, ze uz dlho nevydrzi a server sa ma shutdown-nut.
Prislusny soft, ktory bude nacuvat na tom porte, potom korektne
uplne vypne linuxovy server (ATX case/board). A UPS-ka lahne,
alebo sa vypne, alebo ja neviem co s nou bude, skratka jej kapacita
sa vycerpa pred opatovnym nabehom napatia.

Po pol dni sa napatie obnovi, a co teraz? UPS-ka sa zacne
nabijat, ale dokaze nejako aj "zobudit" ten vypnuty linuxovy
server? Dnesne dosky sice maju konektory "wake-up on lan" a
"wake-up on modem", ale dokaze sa normalna (cize nicim specialna)
ATX-ova doska "zobudit" aj seriovym portom? Pravdupovediac,
dost o tom pochybujem. Cize jedine, co mi v takej situacii
zostane, je zapnut server rucne? Tym teda nie som moc nadseny...

Jarry

--
Sent through Global Message Exchange - http://www.gmx.net