[linux] UPS & wake-up...

Ján Beňadik jbenadik na elas.sk
Pátek Červenec 14 10:29:48 CEST 2000

Nazdar,

nemam sice skusenosti prave s ATX zdrojom, ale kedysi moj soft pre UPS
pracoval nasledovne :
- UPS drzala pri vypadku ako hluchy dvere, vsetkym uzivatelom poslala
spravu o vypadku ( nastavitelne )
- po nejakom case poslala serveru signal na shutdown ( nastavitelne )
- po urcitom case od odoslania signalu shutdown ( nastavitelne ) vypla
sama seba ! ( cize nevypinala server - jednoducho mu uz v case, ked
system bol zhodeny, zobrala "stavu" - islo o RISC-ovy server v DeskSide
skrini )
- po nabehu napatia sa sama zapla a pustila stavu serveru, ktory
normalne nabehol

Problem nastal, ak bol "striedavy" prud ( polhodinu nesiel, pat minut
isiel a viackrat dokola ) - vtedy sa vystavila a nestihla znovu dobit,
takze pri druhom-tretom vypadku lahla este pred nastavenym casom pre
shutdown. Ale to zas nebolo tak casto.

Predpokladam, ze rovnako by sa to dalo spravit, ak by nebolo nastavene
automaticke vypinanie ATX zdroja po shutdowne.

Aby som bol uplne presny - islo o UPS Elteco a SW k nej. Ten SW bol
portovatelny na viacero Unixov, ale Linux v tom case este nebol tam, kde
je dnes.
Sucasny stav toho SW ani UPS nepoznam.

Ak chces viac podrobnosti, ozvi sa mimo konferu.

beno

Ing. Jan Benadik
ELAS, Ltd.
Vinohradnicka 6