[linux] Uvodzovky

Stanislav Poljovka poljovka na decef.elf.stuba.sk
Pondělí Červenec 17 08:54:18 CEST 2000

> Prosimvas, mohli by ste ma odkazat na nejaky doc, kde by bolo nieco o
> uvodzovkach a ich pouziti v linuxe/bash-i . Take ze rozdiely medzi ',", a
> tou tretou vlavo hore. V man bash a v bash-howto nic nie je, aspon pokial
> som dobre cital.

Rozdiel medzi jednotlivymi uvodzovkami je nasledujuci:
1. Co je uzatvorene v apostrofoch ('Retazec') je pevny string. Co to
znamena. Ked mas nejaku premennu (napr. $PATH) a uvedies ju medzi
apostrofmi, tak sa tam nedosadi hodnota premennej.
Priklad:
	echo 'Toto je premenna $PATH'
	# vypise:
	# Toto je premenna $PATH
2. Retazec uzatvoreny v uvodzovkach ("Retazec") obsahujuci premennu bude v
skutocnosti obsahovat hodnotu premenej a nie pevny retazec.
Priklad:
	echo "Toto je hodnota premennej \$PATH: $PATH"
	# vypise:
	# Toto je hodnota premennej $PATH: \bin:\usr\bin:\usr\local\bin:..
3. Opacne apostrofy sluzia na spustenie prikazu, ktory je uvedeny medzi
tymito apostrofmi. Vysledok mozno priradit do premennej.
Priklad:
	echo "Teraz nasleduje vypis adresara \\temp vo farbe"
	`ls --color=yes \temp`
	# vypise:
	# Teraz nasleduje vypis adresara \temp vo farbe
	## a tu bude listing adresara

Najlepsie sa to uci na napodobovani niektorych systemovych skriptoch. Vela
zdaru pri pisani shell-ovskych skriptoch.

						Stano