[linux] OT: struct v perle

Jakub Labath jakub na rocketmail.com
Pátek Červenec 28 23:11:11 CEST 2000

> Zdravim, ako novacik v perle sa znazim spravit co to a zislo by sa mi
> vytvorit
> pole struktur.
> PS: v Ccku
> struct struktura {
> 	int a;
> 	int b;
> 	float c;
> };
>
> struktura pole[1000];

Nic si z toho nerob ja som zasa novacik v C (uz niekolko rokov :-).
Ak som to spravne pochopil tak chces vytvorit pole ktore bude,
obsahovat 1000 struktur kde kazda struktura sa sklada s troch dalsich
prvkov.
(aka premenna to je ci float, int alebo cosi ine Perl nezaujima ten ma
na to vsetko tzv. skalar).
Kedze je perlu jedno aka premenna to je.
Tak to co chces je vlastne pole poli. (array of arrays)

o tom je v perle cela kapitola skus
perldoc perldata

Neni dovod to nejak rafinovane alokovat
a nasledujuci hlupy priklad je len na objasnenie.
my @pole_s_troma_prvkami = ( 1 , 2 , 3.5 );

my @pole2;

for (my $i = 0;$i<1000;$i++){
  $pole2[$i] = \@pole_s_troma_prvkami;
#odovzdame pole @ ako referenciu (pointer)
}

#  alebo

for (1 .. 1000) {
    push (@pole2,\@pole_s_troma_prvkami);
#zas to tam treba strcit ako referenciu (pointer,smernik)
}

print $pole2[500][2];
#vytlaci 3.5

s pozdravom